Laatste weken - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu Laatste weken - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu

Laatste weken

Door: John Flemington

Blijf op de hoogte en volg John

14 Januari 2012 | Hongarije, Boedapest

Beste allemaal,

De laatste 2 weken in Hongarije voor mijn stage zijn voor me aangebroken. Nu ik even lekker rustig zit in het Hostel in Budapest, kan ik mijn verhaal van de laatste weken vertellen aan jullie.

Mijn laatste blog was een paar dagen voor ik voor 12 dagen naar Nederland ging. Mijn 12 dagen Nederland zijn gezellig verlopen, al zijn de dagen in Nederland net zo snel voorbij gegaan als hoe ik naar de afgelopen maanden terug kijk.

Het in Nederland zijn was wennen. Zeker in de winkels. Ik liep namelijk de appie binnen en stond plotseling stil. Ik dacht van:"Hoor ik het nu goed, hoor ik die klanten Nederlands spreken. En ik hoor de cassieres Nederlands spreken. IK BEGRIJP WAT DE MENSEN ZEGGEN!!". Tsja, dat zijn dan dingen die dan wel ff vreemd zijn, hetzelfde met het betalen. In Hongarije betaal je in honderden, dan wel niet in duizenden florinten. In Nederland kan ik dat beter niet doen, want dan sta ik binnen korte termijn in het rood, hahaha.
Maar goed, na 12 dagen was het weer tijd om het vliegtuig te nemen om terug te gaan. Helaas ging de route van Budapest naar Székesfehérvár niet zoals het plan was. We wilden met de trein doen, maar halverwege de ons verwachte route was dat de eindbestemming en ging de trein weer terug naar Budapest. Dus vanaf daar maar de taxi genomen en waren we een uur later dan wat verwacht was, in Szekes en waren we pas om 12 uur 's nachts klaar met uitpakken en boodschappen doen. De volgende dag was het weer een nieuwe stagedag.

Vanaf toen ben ik me met name bezig om mijn eindrapport te schrijven en nog "zoveel" mogelijk dingen laten starten of doorgaan dat het project door kan gaan, ook als mijn stageperiode voorbij is.

Vorig weekend heb ik in Hongarije nog mijn eigen dorp gezien. Ik was namelijk vorige week met vele anderen van het voetbalteam naar het EK allround schaatsen in Budapest. Dan zie je pas hoe schaatsen leeft in Nederland vergeleken met andere landen. Op een paar plekken na van Duitsers en Tsjechen, waren alle andere vakken oranje gekleurd. Aan de overkant zag ik een spandoek met: "Goirle groet Ireen Wust". Toch mooi dat je eigen dorp op 1300 km vandaan erbij is.

Dit weekend ben ik voor de een na laatste keer in Budapest. Gisteren was het weer de eerste voetbaltraining met een mooie opkomst van 23 man. Na de training ben ik met vele anderen nog wat gaan drinken in het sportcafe. Helaas ging iedereen daarna direct naar huis. Omdat ik toch nog wel even door wilde gaan, heb ik mijn sporttas in het hostel gedropt en ben ik lekker gezellig doorgegaan in de Livingroom.
Vandaag is Stan ook naar Budapest gekomen en zijn we vanmiddag naar de nieuwe Hard Rock Café gegaan.
Over een uur gaan we eens op stap naar Otkert, dat door vele op het voetbal wordt aanbevolen.

Ik brei dus hier een einde aan en zal nog wel een keer, waarschijnlijk de laatste keer betreft deze stage, nog wat laten weten vanuit Hongarije.

Szia!
John

  • 14 Januari 2012 - 22:28

    Ger Sari's:

    Succes met de laatste loodjes

  • 17 Januari 2012 - 10:24

    John En Hanny:

    Nou John de laatste loodjes, geniet er nog van!
    En een goeie terugreis!!
    Tot in Goirle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Onlangs afgestudeerd voor de opleiding Technisch Bedrijfskunde. Tijdens mijn opleiding heb ik 5 maanden stage gelopen in Székesfehérvár, Hongarije. Sindsdien heb ik twee nieuwe hobbies: reizen en fotografie. Dit jaar staat een vakantie naar Indonesië op de agenda

Actief sinds 24 Juni 2011
Verslag gelezen: 5514
Totaal aantal bezoekers 90260

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 25 April 2014

Indonesië 2014

30 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Buitenlandse stage

Landen bezocht: