First time Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu First time Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu

First time Boedapest

Door: John Flemington

Blijf op de hoogte en volg John

11 September 2011 | Hongarije, Boedapest

Beste allemaal,

Het is al weer een week geleden dat ik hier wat meegedeeld heb, maar heb in de tussentijd weer zoveel dingen gedaan dat ik er niet aan toe ben gekomen.

Afgelopen week was het onze eerste volle stageweek. Toch is de tijd best hard gegaan op het bedrijf en heb ik toch al wat van mezelf kunnen laten zien :) .
Zo heb ik de mijn begeleider laten zien dat het kostenplanningsrule beter kan en heb ondertussen al wat andere dingen visueel opgesteld waardoor het een heel stuk duidelijker is.

Afgelopen dinsdagavond zijn we maar eens een activiteit in Székesféhervár gaan doen. We zijn naar de bowlingcentrum gegaan. Daar hebben we gebowld en gepooled. Voor Stan (zegt hij) de eerste keer dat hij ging poolen, maar won wel (beginnersgeluk). Ook het bowlen had hij gewonnen. Het was een gezellige centrum en ook goedkoop. 1 uur bowlen, 1 uur poolen en wat drankjes (waaronder mix) was het nog geen 30 euro bij elkaar.

In Nederland kreeg ik nog van iemand te horen dat er een goede Belgisch eetcafé zit en moest aan mijn praktijkbegeleider vragen waar het zat. Afgelopen donderdag gevraagd, vrijdagavond zaten we daar te eten. En ja, het is inderdaad een goed eetcafé.

Ook hebben we vrijdagavond een ho(s)tel geboekt om van gisteren op vandaag te kunnen overnachten in Boedapest.
Gisteren zijn we laat in de middag vertrokken naar de grote stad. Na een uur rijden kwamen we aan in ons hostel, maar hadden ondertussen al mooie plekken van de stad gezien. Stan zegt, wat al verteld was tegen hem, dat de stad een soort 2e Parijs is.
Nadat we onze spullen in de kamer hadden gezet, zijn we meteen naar het centrum gegaan. Na een heel eind te hebben gelopen (via de brug over de Donau en een of andere eiland in de Donau die achteraf veel groter was dan we dachten hebben we weer de metro genomen om weer in het centrum te komen. Daar hebben we wat gegeten en zijn toen teruggegaan naar het hostel om ons om te kleden voor het stapavond.

Eenmaal aangekomen bij de place to be, ook een eiland waar allerlei clubs bij elkaar zitten, zijn we naar Dokkbeach geweest, op aanbeveling van het iemand van het stagebedrijf die al wat had verteld. Het is namelijk een club met een zwembad en jacuzzi waar iedereen helemaal los gaat. We hebben het inderdaad gezien en zijn ook de hele tijd daar gebleven en zijn om 4 uur met een taxi(malloot) naar het hotel gegaan.

Vandaag moesten we om 10 uur uit het hotel zijn en zijn toen nog even het centrum in gegaan om nog wat te zien. Daarna hebben we de auto gepakt en zijn we nog even naar Citadella gereden, waar we nog foto's hebben gemaakt over de hele stad heen.

Daarna zijn we terug naar ons appartement gereden en ben ik maar hiermee begonnen....

Kortom, we zien en beleven hier van alles, dus hier gaat alles goed.

Groeten,
John

  • 11 September 2011 - 18:08

    Sander:

    Ben toch benieuwd naar die club hoor ;)

  • 13 September 2011 - 08:22

    Joep OJ:

    Hey John,

    Leuk reisverslag. Al een paar mooie Bulgaarse chicks versierd in de club of gaat dat nog komen?

  • 14 September 2011 - 16:51

    Joop Stroucken:

    Hoi John,

    We zul de gij aankomen van al die hamburgers. Ik dacht die gaat voor de goulash, maar wat nen boer nie kent . . . .
    Hoe dan ook, goed te zien dat je jezelf al goed gepresenteerd hebt door de gedane aanpassingen. Daar gaat het vandaag de dag om jezelf verkopen. Ik ben blij dat jullie ook al wel mooie dingen gezien hebben, al had ik wel een paar foto's meer verwacht. Die van de wc zul je nog wel vaak moeten horen denk ik.

    Groetjes Joop

  • 16 September 2011 - 15:48

    Conny:

    nou john ik lees dat je het wel naar je zin hebt en dat je stage volgens mij ook wel goed verloopt. ik hoop dat jullie de komende tijd no kaai veel plezier zullen hebben en no heel veel leuke en gekke dingen, mee maakt want ik vind het wel leuk om dit zo allemaal te lezen. groetjes van ons doei
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Onlangs afgestudeerd voor de opleiding Technisch Bedrijfskunde. Tijdens mijn opleiding heb ik 5 maanden stage gelopen in Székesfehérvár, Hongarije. Sindsdien heb ik twee nieuwe hobbies: reizen en fotografie. Dit jaar staat een vakantie naar Indonesië op de agenda

Actief sinds 24 Juni 2011
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 90273

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 25 April 2014

Indonesië 2014

30 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Buitenlandse stage

Landen bezocht: