Ingepakt - Reisverslag uit Székesfehérvár, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu Ingepakt - Reisverslag uit Székesfehérvár, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu

Ingepakt

Door: John Flemington

Blijf op de hoogte en volg John

22 September 2011 | Hongarije, Székesfehérvár

Szia!

Het is al weer eventjes geleden dat ik wat hier heb laten horen.

Dat komt omdat er zoveel andere dingen zijn die moe(s)ten en/ of zelfs wilden doen.

Afgelopen weekend zijn we van vrijdag tot en met zondag in Síofok gebleven. We zijn daar heen gegaan omdat het nu nog mooi weer is en ze zeiden dat er nog wat te doen was!
Helaas, de place to be voor de toeristen, een steegje dat naast het Balatonmeer loopt, was zo goed als helemaal (op een café of 5 na) letterlijk ingepakt voor de Winter! Vrijdagavond zijn we gaan inchecken bij overigens een heel goed hotel en zijn we maar bij een tentje gaan eten dat nog wel open was. Het voorgerecht was uitstekend. Helaas was het hoofdgerecht net wat anders. Ik had een hele kip en Stan had een mixed-grill besteld. De Mixed-grill was een kwartier eerder op tafel dan de kip (goed timing :S ), maar was veel te zout, dat Stan de helft heeft laten weten (kan zeggen, zijn record betreft eten laten liggen, in de Kantine kan hij zelfs beter eten). Toen ik de mijne krijg, dacht dat ik ook eindelijk kan eten. Helaas, tijdens het snijden liep het bloed er gewoon uit. Na de gastvrouw erbij geroepen te hebben, werd het bord teruggenomen en kreeg het 10 minuten later hetzelfde bord terug (was weinig veranderd, alleen "leek" de kip nu wel gaar te zijn. Maar goed, dan heb je al gegeten.
Nadat we in het hotel opgefrist te hebben voor een toch al geen goede stapavond hebben we een terrasje genomen, meer was er eigenlijk ook niet te doen.

De volgende dag zijn we met de auto richting het zuiden gereden om eigenlijk een natuurpark te zien. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in Pecs. Helaas zagen we de ingang niet, maar hebben we maar een één of andere rondleiding in een grot genomen. Wat ze hebben gezegd, zal het echt niet weten, maar het was wel mooi om te zien.

Nadat we terug hadden gereden naar Síofok, zijn we maar gaan Googelen naar een discotheek of dergelijk dat wel open is (de jeugd van daar zal toch ergens op stap gaan). Uiteindelijk zagen we het een en het ander en zijn we naar het centrum van Síofok gegaan. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij de Retro Club, een discotheek/ café in de egyptische stijl. Daar zijn we doorgegaan tot de laatste uurtjes. Ook hebben we, zoals wel een aantal gezien hebben op andere social media, goed kunnen genieten van het uitzicht :).

Zondag was het uitslaapdag, we kwamen pas om half 2 uit bed, hebben we (bedoel Stan) PSV-AJAX gekeken, daarna gaan eten en zijn we terug gegaan naar ons appartement, want de volgende dag was het weer werkdag.

Met mijn stage gaat alles goed. Ondertussen al een paar honderd errors uit het systeme gehaald en ben nu bezig met een script om er in 1 keer een paar duizend uit te kunnen halen (zal ik goed scoren met mijn KPI's).
Ook op het werk hebben we plezier. Zo liep van de week een vrouw, hoofd van de shiftleaders naar een auto. Stan: "Die auto is van haar". Ik vroeg waarom hij dat weet, waarop hij antwoordde: "Omdat er een deuk achterin de auto zit". En ja hoor, er zat een deuk in.
Het eten in de Kantine is wisselvallig. Van de week dacht ik maar van, ik selecteer zelf eens iets. Helaas, wat eruit zag als een gehaktbal, begon te stinken toen ik het opensneed. Het leek op vlees wat niet te eten was, maar uiteindelijk was het iets van champignonnen, wat zeker niet lekker was.

Morgen nog een dagje stage en dan is het weer weekend. Dit keer is het (momenteel) de bedoeling om in Székesfehérvár te blijven om zaterdagavond in elk geval naar de AlbaBar te gaan, ze zeggen de discotheek van de stad.

Tot zover

Szia!

John

• 23 September 2011 - 15:05

John En Hanny:

Hoi,
    Nou John zo te lezen bevalt het je daar wel. (gelukkig)
    En het eten ja, dat neem je er maar bij hé.
    Geniet ervan nu het nog mooi weer is.

De groetjes van ons.