Auto afzetten - Reisverslag uit Székesfehérvár, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu Auto afzetten - Reisverslag uit Székesfehérvár, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu

Auto afzetten

Door: John Flemington

Blijf op de hoogte en volg John

17 December 2011 | Hongarije, Székesfehérvár

Sziasztok,

Nu helaas het voetballen een winterstop heeft, heb ik nu tijd kunnen maken om weer hier wat te laten weten. Ondertussen zit ik al in week 16 van de stageperiode. Volgende week donderdag vertrek ik voor anderhalve week naar Nederland om met familie en vrienden om o.a. de feestdagen door te brengen. Het mooie is dat ik een “vakantieganger” in eigen land zal zijn en dat ik in het buitenland volop aan de bak moet.

Betreft mijn stage opdracht, kan ik vertellen dat er vele vertragingen (vernomen dat dit eigenlijk wel altijd is in een IT-project) zijn (geweest) waardoor ik helaas niet zo ver ben dan wat ik had verwacht aan het begin van mijn stage, al was ik toen misschien al wat te optimistisch met de planning. Om even van de computer en laptop schermen af te zijn, ben ik bijvoorbeeld 2 weken geleden een kijkje gaan nemen bij het proces anodiseren, wat zeker leerzaam was en ook een “mooi” proces is. Ook heb ik afgelopen week gezien hoe ze een nieuwe tool op een 250 ton press hebben getest.

Verder was het elke vrijdag na het werk meteen doorreizen naar Budapest voor het voetbal. Nadat we van het Duits elftal hadden gewonnen, zijn er enkele geblesseerd geraakt en is de groep wat kleiner geweest. Maar dit heeft de pret niet mogen drukken, zeker niet 3 weken geleden. Dat weekend ging Stan voor een weekend terug naar Nederland en had ik met een andere Nederlander die stage loopt in Budapest, afgesproken om een avond te gaan stappen in Budapest en de andere avond in Székes. Na de training hebben we met enkele andere Nederlanders gedronken en wat zelf meegenomen tijgernootjes gegeten (waarbij het personeel niet blij mee was met de nootjes op de grond) in het sportcafé. Hierna zijn we nog naar de Jam Club gegaan. Na deze gezellige avond waarbij de andere stagiair de laatste paar uren opgescheept zat met een Hongaarse die grootse plannen had met hem (uitgelokt door een van de Nederlanders die tegen haar gezegd had dat hij nog nooit gezoend had, terwijl hij vanaf die week een vriendin heeft ). Ofwel, groot plezier bij alle anderen over haar pogingen die hij heeft moeten afwijzen. De volgende dag zijn we naar Székesfehérvár afgereisd om hier te gaan stappen, wat ook een geslaagde nacht is geworden. Het is zelfs zo dat ik bezig ben met het regelen om in het laatste weekend dat ik in Hongarije ben een, een weekend Székesfehérvár te doen met andere Nederlanders van het voetbal.

Afgelopen weekend was het voor de laatste keer voetbal voor dit jaar. Dus maar weer een slaapplek in Budapest geregeld om door te kunnen gaan tot in de laatste uurtjes. Helaas had ik na het voetbal last van mijn oog en omdat ze hier nog volop mogen roken in de clubs, ben ik nadat iedereen vertrokken was vanuit het sportcafé maar niet doorgegaan in de Jam club. Afgelopen Zaterdag zou er een één of andere DJ-avond gehouden worden in de dreamhall, wat Stan en mij wel de moeite waard vonden om heen te gaan. Helaas, het viel erg tegen (zoals de Electro-muziek) en waren daarom ook weer vlug terug, omdat het ook weer te laat was om naar een andere club te gaan.
Maar om dat weekend toch leuk af te sluiten, zijn we naar de ijshockeywedstrijd gegaan van de plaatselijke club, waar de stagebedrijf de hoofdsponsor is Het is de eerste keer dat zowel ik als Stan een ijshockeywedstrijd hebben gezien. Ook is er vaak gescoord, al heeft de club wel verloren met 3-5. Toch is de wedstrijd goed bevallen. Voordat de wedstrijd begon, heb ik een shirt besteld met mijn naam erop, dus heb ik een goede reden heb om in januari opnieuw naar een wedstrijd te gaan om het op te halen.
Afgelopen week ben ik overigens achter gekomen hoe de Hongaren hier de auto afzetten. Toen ik naar de Kantine liep, zag ik dar een vrouw haar auto midden op de weg parkeerde, dat ze schakelde met veel tandenpoetsen in de 1, de handrem erop zette en daarna de koppeling los liet. Ze begon iets in het Hongaars te vragen (wat ik dus niet begreep). Gelukkig liep er een collega bij die haar vraag heeft beantwoord (ik weet eigenlijk nog steeds niet wat haar vraag was, maar ze zal wel verdwaald zijn geweest).

Tot zover weer mijn verhaal. Mijn volgende zal wel in Nederland geschreven worden en zal dus wel gaan over de verschillen tussen de 2 landen die ik dan merk. Maar voordat het donderdag is, ga ik vandaag naar Budapest, een paar dagen stage lopen, appartement op orde brengen en uiteraard nog de tassen inpakken.

Tot volgende week of anders lezen jullie wel mijn volgende weblog over mijn belevenissen.

Üdvözlettel,
John Flemington

  • 17 December 2011 - 10:46

    Conny:

    hoi het gaat snel je stage je komt al bijna naar huis voor de kerst. maar dat is ook wel ff gezellig natuurlijk. maar je verteld over een nederlander met een hongaarse maar je verteld niet over die hongaarse waar ik ff mee heb zitten kletsen hihihihihihi. ben ook wel benieuwd hoe dat afgelopen is hoor. vond wel lieve meid hoor. maar ik zie je mischien volgende week wel ff. en anders wens wij jou een hele fijne kerst toe en een super knallend nieuwjaar. groetjes ruben conny en ???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Onlangs afgestudeerd voor de opleiding Technisch Bedrijfskunde. Tijdens mijn opleiding heb ik 5 maanden stage gelopen in Székesfehérvár, Hongarije. Sindsdien heb ik twee nieuwe hobbies: reizen en fotografie. Dit jaar staat een vakantie naar Indonesië op de agenda

Actief sinds 24 Juni 2011
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 90146

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 25 April 2014

Indonesië 2014

30 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Buitenlandse stage

Landen bezocht: