Weekenden Budapest - Reisverslag uit Székesfehérvár, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu Weekenden Budapest - Reisverslag uit Székesfehérvár, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu

Weekenden Budapest

Door: John Flemington

Blijf op de hoogte en volg John

20 November 2011 | Hongarije, Székesfehérvár

Beste allemaal,

Na een paar weken hier niks meer te hebben vermeld en of ik nog leef, laat ik weer iets van me weten. Nadat ik wat geschreven had vanuit Kroatië, ben ik al weer 3 weekenden verder (wat gaat de tijd snel).

Nadat ik op dinsdag terug was van Zagreb, Kroatië, had ik de volgende dag meteen vrij gevraagd voor die aankomende zaterdag om met een aantal van het voetbalteam op stap te kunnen. Dat weekend zat ik dus weer in Budapest en werd het tevens de 2e keer om daar met de trein heen te gaan. Dit keer kwam ik na wat “gejakker” met het ov op tijd bij het voetballen. Na het voetbal heb ik nog wat gedronken met het voetbalteam en daarna met de meeste verder gedronken bij de maandelijkse Nederlandse borrel. Hierna ben ik met 2 teamgenoten naar de Jam Pub in Buda geweest, wat erg gezellig was.

Op zaterdag heb ik heerlijk kunnen uitslapen in het centrum van Budapest, terwijl Stan als enige Nederlander op het bedrijf aan het werk was (ook wel netjes hoor). Tijdens het voetballen heb ik een andere Nederlandse stagiair, Roel, leren kennen, waar ik ’s zaterdags overdag mee door Budapest ben gegaan. We waren van plan om het Ferencvaros stadion te zoeken en te kijken om over een tijdje naar een wedstrijd van deze club te gaan. Op een parkeerterrein van vermoedelijk een stadion zijn we een gebouw ingegaan waar ook vele anderen naar binnen gingen. Nadat we verder in de hal liepen, merkte ik al snel op dat er iets niet echt klopte zoals we hadden verwacht. Dus vroeg ik aan Roel of hem iets opviel. Er waren namelijk relatief heel veel vrouwen aanwezig en de kraampjes gingen duidelijk om iets wat je gebruikt om het huis te onderhouden. Dus de conclusie was: We staan op een één of andere huishoudbeurs. Dus binnen enkele seconden stonden we weer lachend buiten.
Ook hadden we afgesproken om ’s avonds samen met anderen zoals Stan op stap te gaan in Budapest. Die avond ben ik zoals afgesproken naar Morrison 2 gegaan. Helaas heb ik die avond Roel niet kunnen vinden, maar toch heb ik wel een goede avond gehad. Samen met Stan hebben we die avond met een Hongaar opgetrokken die maar 1 doel had. Die avond met een vrouw in bed belanden. Helaas, totdat we weggingen waren alle pogingen bij alle vrouwen die hij tegen kwam mislukt. De volgende dag, bedoel een paar uur later, moesten we opstaan om uit te checken en zijn we terug naar huis gereden om verder te rusten.

Het weekend erop, vorig weekend dus, hebben we weer enkele bezoekers gehad. ’S Vrijdags zijn we naar het Belgian Beer Café gegaan waar ze de Palinka geproefd hebben. Helaas, ze vonden het niet lekker. Nadat we op zaterdag Budapest hadden bezocht en zoals zij wilden, daar de oude mêuk te hebben gezien, zijn we de volgende dag de andere kant van land op gegaan om Hongarije op een andere manier te laten zien. Hierna zijn we opnieuw naar het Belgisch café gegaan, omdat we een getipte Irish Pub niet gevonden kreeg en dit het dichtst in de buurt was. Daar was dezelfde ober als ’s vrijdags en die was ons ook zeker nog niet vergeten (hoe kan dat ook anders). Het eerste wat hij namelijk vroeg was of ze opnieuw Palinka wilden. Na een gezellig weekend te hebben gehad, was het weer maandag en dus een nieuwe stagedag.

Maar zoals ik al aangaf gaat de tijd snel en was het dus snel donderdag toen mijn neef Frank en Ruben na 3,5 uur vertraging (door de mis in een of ander koud kikkerlandje) geland op Budapest waar Stan ze opgehaald heeft, omdat zijn ouders ook in hetzelfde vliegtuig zaten om ons te bezoeken. Dat betekende dus opnieuw het Belgian Beer Café bezocht. Na veel plezier hier hebben gehad zijn we even nog wat boodschappen gaan doen en zijn toen naar het hotel of appartement gegaan. De volgende dag was voor mij een nieuwe stagedag, maar ben nadat ik klaar was meteen naar het station gegaan om met Frank en Ruben naar Budapest te gaan waar we een appartement hadden geboekt. Voor mij was het ook weer voetballen. Nu een wedstrijd tegen de Deutsche Manschäft. Gelukkig hebben we de 0 kunnen houden en bij de tegenstanders 1 goal kunnen maken. Dus 1-0 in doelpunten, maar helaas wel 4 geblesseerden aan onze kant (waarvan een persoon een gebroken arm heeft en tot de oksel in het gips zit). Na het voetbal zijn we samen met enkele teamgenoten en de Duitsers gaan tafelen. Toch was de nacht nog niet lang genoeg geweest en zijn we nog naar de Living Room gegaan. Gistermiddag zijn we naar het centrum gegaan om te lunchen (Goulash soep en aan de Nederlandse Frieten). Na wat rond te hebben gelopen over de kerstmarkt dat sinds dit weekend is, zijn we teruggegaan naar ons appartement om lekker op te warmen. ’S Avonds zijn we maar een pizza aan eten en zijn later opnieuw op stap gegaan, dit keer in Corvintetö. Na ook hier weer tot de laatste uurtjes zijn gebleven zijn we maar gaan slapen. Vandaag zijn we opnieuw over de kerstmarkt gelopen en zijn we maar weer onze maag gaan vullen in een (eet)café. Na afscheid te hebben genomen en Stan van zijn ouders waar hij het weekend door heeft genomen, zijn we terug gereden naar ons eigen appartement waar ik maar begonnen ben om dit te schrijven.

Dus heb ik weer een aantal leuke weekenden gehad en dus me tot nu toe nog geen moment verveeld en gaat het nog steeds goed met me.

Groeten,
John

  • 21 November 2011 - 09:18

    Ad Sr. V. Amelsfoort:

    Het is voetballen, stappen, eten en drinken en van het ene stadje naar het andere, .... en daar doen we dan alles weer effe dunnetjes over. Wat een leven zeg! Jaloursmakend gewoon. Maar, ik moet niet zeggen wat niet is, je houdt de thuisblijvers lekker op de hoogte. Al is het niet helemaal zeker dat we 100% van je belevenissen via dit medium vernemen!!!!
    Alles naar wens toch met de stage? Ja, en dan doel ik even op de WERK-ervaringen.
    Groeten en een fijne tijd,
    Ad

  • 21 November 2011 - 11:20

    Dorien:

    Fijn dat het allemaal goed gaat daar en leuk om weer je verslag te lezen :)

    Groetjes Dorien

  • 17 December 2011 - 10:50

    Conny:

    je geniet er lekker van lees ik wel. ga zo door hoor je bent een echt feest beest geworden hihhi ik dacht dat jij z'n stille rustige jongen was hihihi. wat kan ik me toch vergissen he maar ik zie je liever zo hoor geniet van het leven hoor groetjes xxx conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Onlangs afgestudeerd voor de opleiding Technisch Bedrijfskunde. Tijdens mijn opleiding heb ik 5 maanden stage gelopen in Székesfehérvár, Hongarije. Sindsdien heb ik twee nieuwe hobbies: reizen en fotografie. Dit jaar staat een vakantie naar Indonesië op de agenda

Actief sinds 24 Juni 2011
Verslag gelezen: 916
Totaal aantal bezoekers 90148

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 25 April 2014

Indonesië 2014

30 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Buitenlandse stage

Landen bezocht: