Kroatië - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van John Flemington - WaarBenJij.nu Kroatië - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van John Flemington - WaarBenJij.nu

Kroatië

Door: John Flemington

Blijf op de hoogte en volg John

31 Oktober 2011 | Kroatië, Zagreb

Beste allemaal,

Tijdens het lange weekend heb ik nu even tijd om weer een stuk te schrijven. Waarom nu pas als je 4 dagen vrij hebt, zullen jullie denken. Lees maar hier onder waarom:

Afgelopen vrijdag was het mijn 2e voetbaltraining met het Nederlands team. Dit keer ben ik wel met de trein (in mijn eentje!) naar Budapest afgereisd. Toch was dit geen makkie. Er stonden 2 treinen naar Budapest-Delí op het vertrekscherm, maar er stond niet welke de snelste was. Na het na te vragen bij de receptie, die dan denken van daar heb je weer zo irritante toerist die geen informatieborden kan lezen, kreeg ik toch te horen op welk perron ik moest zijn. Op het perron kwam ik de stagebegeleider van Stan tegen die bij hetzelfde station uit moest stappen.
Toen ik bij het station was, wist ik dat ik ongeveer 30 minuten moest lopen om bij het stadion te komen. Na een hele tijd te hebben gelopen, dacht ik dat ik te ver was gelopen. Dus een buschauffeur aangesproken, dat aangaf geen Engels te kunnen en bleek dat het een rus of dergelijke was. Na toch wat aandringen kwam zijn navigatiesysteem te voor schijn en zag ik meteen dat ik er 300 meter van het stadion was. Na toch wat discussie met de chauffeur (hij wist zeker dat ik niet in de buurt was, of hij de weg zo goed wist) wist ik toch van hem af te komen en stond ik 10 minuten later op het veld mee te doen met de warming up. Helaas is er geen hele fijne afstemming tussen het vertrek van het stadion na het voetbal naar het station. Dus heb ik van tien voor tien tot half 11 moeten wachten om de eerst volgende trein te kunnen nemen. In de trein heb ik overigens wel gezelligheid gehad van een Hongaarse die ook onderweg was naar Székesfehérvár en dan ook weer heel wat wijzer geworden.

Afgelopen zaterdag was het weer aardig vroeg. De bedoeling was om voor negenen naar Rovinj te rijden. Uiteindelijk zaten we om kwart over negen in de auto om te vertrekken. De rit heeft ongeveer 6 uur geduurd incl. pauzes en tanken. We reden weg met een temperatuur van 9 graden en kwamen aan in Rovinj met een temperatuur van 18 graden.
Na ingecheckt te hebben in het appartement, dat overigens heel goed was met een heel vriendelijke eigenaar die ons zeker graag terug wilt zien komen (met korting!), zijn we naar het centrum gegaan. Hier rond te hebben gelopen en foto’s te hebben gemaakt, zijn we gaan eten aan de kust tijdens zonsondergang. Hierna zijn we vooraf maar gaan kijken hoe we naar Monvi Center moesten lopen, wat geen makkie was. Uiteindelijk bleek het heel simpel te zijn en zijn we ’s avonds te voet er heen gegaan. Helaas was dit soort Síofok, zomervakantieseizoen voorbij, dus maar een tent open en dan net muziek wat ik helemaal niks vind, Electro. Dus we waren op tijd (half 3) terug in het appartement.

De volgende dag, gisteren, moesten we voor 11 uur eruit zijn, dus we hadden wel voordeel met de wintertijd. Na uitgecheckt te hebben zijn we doorgereden naar Pula. Hier hebben we het amfitheater bekeken en zijn daarna doorgereden naar Medulin, omdat er in Pula verder niks te doen was. Ook in Medulin was niks te doen, dus hebben we enkele foto’s van de waterkant genomen en zijn we maar richting Plitvice gereden. Tussendoor hebben we in Rijeka gegeten. Na het eten was het al donker. Dat was wel jammer, omdat de TomTom niet bepaald een heel handige route had. We weten namelijk nog steeds niet waardoor we heen hebben gereden, maar we zagen wel de boomtoppen op de zelfde hoogte als ons die zo’n 1 meter van de weg af waren. Uiteindelijk waren we aangekomen in het hotel.

Vandaag zijn we opnieuw vroeg opgestaan om Plitvice meren te zien. Dat betekende om 8 uur aan het ontbijt en om 9 uur liepen we in het park. We hebben maar een route gekozen op de Nederlandse manier. De langste die er is. Uiteindelijk hebben we 6 uur gelopen, waarbij we de laatste 2 uur flink door hebben gelopen. Tussentijds hebben we heel wat moois gezien en ook een interessant beest. Als iemand op de foto kan zien wat voor dier het precies is, laat het maar even weten. Je zal wel iets van een reptielen- of amfibiedeskundige moeten zijn. Uiteindelijk hebben we wel zo’n 30 km gelopen.
Na de wandeling zijn we naar het huidige appartement gereden, waar we vannacht overnachten, in Zagreb. Morgen moeten we voor tienen uitgecheckt zijn en willen daarna het centrum van Zegreb bekijken. Hierna moeten we weer terug naar Székes rijden, omdat het morgen weer werken wordt. Het is nog onzeker wat het komende zaterdag een werkdag wordt, omdat we nu vandaag en morgen vrij zijn. Zijn we vrij, dan wordt het in elk geval voor mij komend weekend weer een mooi stapweekend in Budapest heb ik vernomen en wordt het vrijdag goed drinken met het voetbalteam.

Waarschijnlijk (eigenlijk weet ik het wel heel zeker) heb ik gisteren voor de laatste keer ene korte broek aan kunnen doen voor dit jaar, dus mijn zomerkleding kan al ingepakt worden en misschien al een keer tussendoor terug naar Nederland worden gestuurd.

Dat was het wel weer vanuit het mooie Kroatië.

Groetjes,
John

  • 17 December 2011 - 11:02

    Conny:

    hihi dat beestje lijkt op een vuur salamander ff opgezocht hihihii

  • 17 December 2011 - 11:05

    Conny:

    is een giftig beestje dacht ik al wel aan de kleuren tezien maar wist niet zeker dus ff gekeken op internet hihhi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Onlangs afgestudeerd voor de opleiding Technisch Bedrijfskunde. Tijdens mijn opleiding heb ik 5 maanden stage gelopen in Székesfehérvár, Hongarije. Sindsdien heb ik twee nieuwe hobbies: reizen en fotografie. Dit jaar staat een vakantie naar Indonesië op de agenda

Actief sinds 24 Juni 2011
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 90154

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 25 April 2014

Indonesië 2014

30 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Buitenlandse stage

Landen bezocht: