Baradla barlang - Reisverslag uit Aggtelek, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu Baradla barlang - Reisverslag uit Aggtelek, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu

Baradla barlang

Door: John Flemington

Blijf op de hoogte en volg John

09 Oktober 2011 | Hongarije, Aggtelek

Beste allemaal,
Onderweg terug naar het appartement ben ik dit aan het schrijven.

Vanochtend hebben we uitgecheckt en twee flessen alcoholische dranken als “souveniers” meegnomen, een fles Tokaj Palinka en waar Tokaj ook bekend van is, een fles witte wijn.

Daarna ben ik maar eens achter het stuur gekropen en zijn we richting de grens van Slowakije gereden. We kregen overigens op het bedrijf afgelopen vrijdag te horen dat de grot niet van Slowakije, maar een Hongaarse grot is en wordt hier Baradla Barlang genoemd (hoe kan het ook anders als je over zoiets aan een Hongaar vraagt, zullen wij als Nederlanders anders ook doen). Uiteindelijk kwam het er gewoon op neer dat de toegang tot de grot(ten) van beide landen is.

We hebben maar gekozen voor de Hongaarse ingang. Na een uur rond te hebben gelopen in de grot, wat echt schitterend was, zijn we toch maar de grens overgegaan. Het zou zonde zijn als je een kleine kilometer vanaf zit, niet de grens over te gaan. Na wat foto’s te hebben gemaakt op de grens zijn we omgedraaid en zijn dus nu weer onderweg terug naar “huis”.

De planning is om straks maar goed uit eten te gaan in het Belagian Beer Café in Székesfehérvár, waar ik komende week vast en zeker nog een keer kom.

Zo, dit keer een kort(er) verhaal.

Groetjes,
John

  • 10 Oktober 2011 - 11:02

    Jolanda(mama):

    leuk hoor al die foto's.
    echt om jaloers op te worden.
    eet nu niet alles op in het Belagian Beer Café in Székesfehérvár want dan heb ik niets meer om te kiezen.

    groetjes van ons allemaal.

  • 13 Oktober 2011 - 07:02

    Monique V Amelsfoort:

    Heej John,
    Was jij op vakantie? of ging je stage lopen? Gelukkig wordt er ook nog wat gewerkt, lees ik tussen alle borrels door! Geniet ze ervan ! Je krijgt deze kans maar 1 keer. En lever gewoon af en toe een verslag in, dan lijkt het alsof je hard gewerkt hebt, toch?
    Groetjes, vanuit deze kant van Goirle.

  • 20 Oktober 2011 - 17:18

    Conny:

    hoi wat ben je toch een feest beest ik ken je niet meer terug hoor. maar geniet er van. en gaaf hoor dat klimmen dat je dat durft ik ben niet z'n lefgozer(vrouwke). het gaat je goed en op naar je volgende avontuur
    groetjes ruben en conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Onlangs afgestudeerd voor de opleiding Technisch Bedrijfskunde. Tijdens mijn opleiding heb ik 5 maanden stage gelopen in Székesfehérvár, Hongarije. Sindsdien heb ik twee nieuwe hobbies: reizen en fotografie. Dit jaar staat een vakantie naar Indonesië op de agenda

Actief sinds 24 Juni 2011
Verslag gelezen: 965
Totaal aantal bezoekers 90157

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 25 April 2014

Indonesië 2014

30 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Buitenlandse stage

Landen bezocht: