Eerste Székesfehérvárweekend (Albabar) - Reisverslag uit Székesfehérvár, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu Eerste Székesfehérvárweekend (Albabar) - Reisverslag uit Székesfehérvár, Hongarije van John Flemington - WaarBenJij.nu

Eerste Székesfehérvárweekend (Albabar)

Door: John Flemington

Blijf op de hoogte en volg John

25 September 2011 | Hongarije, Székesfehérvár

Beste allemaal,

Weer een bloggie. Heb me voorgenomen om wat vaker te schrijven, zodat het kleinere verhalen worden/ blijven. Al heb ik nu toch al wel volop te vertellen van de afgelopen 4 dagen.

Afgelopen donderdag hoorde ik veel studenten/ jongeren door de gangen schreeuwen, gillen, rennen e.d. tijdens het schrijven van mijn vorige log. Omdat ik toch wel de mensen in dit appartement wil(de) leren kennen, ben ik op eigen initiatief (Stan had geen zin om mee te gaan) een kijkje gaan nemen in de tuin/park van het appartementencomplex zelf, waar volop mensen aan het eten, drinken en feesten waren. Aan iemand gevraagd of ze hier verbleven, kreeg ik te horen dat ze voor 1 dag verbleven. Het was een soort 5-HAVO klas, waarbij dit het laatse “kamp” en feest was met zijn allen. Ze (met name de dames die toch al enkele flessen wijn, corona’s, Jägemeister, whisky e.d.) wilden dat ik bij ze bleef om mee te feesten.
Ze vroegen allemaal uit welk land ik vandaan kwam. Er zat een echte voetbalfan bij, omdat hij meteen allerlei voetballers (Affelay, van Persie, Sneijder, Robben e.d.) noemde en zei dat Nederland uiteraard het beste voetballand is nadat ik zei dat ik uit Nederland kwam. Voor deze mensen werd eindelijk het café “geopend” om binnen verder te kunnen gaan met het feesten. Het is best groot, maar je kan zien dat het niet meer echt in gebruik is. Na helaas vroeg moeten gaan, omdat het vrijdag weer een werkdag was, was het een gezellige avond.

Dit weekend zijn we in feite in Székesfehérvár gebleven, op gisterenoverdag na. Toen zijn we naar de dierentuin gegaan in Veszprém, het Kittenberger Vadaspark. Het heeft allerlei dieren en je loopt als ware in een soort dal. Na een paar uur rond hebben gelopen, zijn we terug naar het appartement te gaan.

Nadat ik terug was, heb ik even (1,5 uur) via Skype met ons pap en de rest voor het eerst gesproken sinds ik in Hongarije ben, waarvan we in het begin een kwartier bezig zijn geweest met gebaren en uiteindelijk toch even te hebben getelefoneerd om zijn microfoon werkend te krijgen (uiteindelijk had hij de luidsprekerkabel in de microfoonuitgang gedaan). Na het gesprek zijn we uit eten gegaan in het Belgian Beer Cafe. Na opnieuw daar weer heerlijk te hebben gegeten (tip voor iedereen die naar Székesfehérvár willen komen, daar sowieso 1 keer eten (het zal dan ook wel vaker worden)!) zijn we teruggegaan om op te frissen voor het stappen.

We zijn ’s nachts naar de discotheek van de stad gegaan, de Albabar. Na even de kat uit de boom te kijken, ben ik maar eens de dansvloer opgegaan. Uiteindelijk zijn we rond kwart over 4 maar vertrokken, op verzoek van de dj die in het Hongaars zei dat het een van de laatste nummer werd. Uiteindelijk lag ik om 5 uur erin, toen Stan in dronken toestand honger had en iets van varkenslapjes nog is gaan bakken.

Vandaag was het schoonmaakdag, het appartement had wel een nodige schoonmaakbeurt nodig en de afwas stond er al 2 dagen. Ook hadden we aardig wat witte was verzameld de afgelopen week (als het al geen 2 weken waren). Nu alles weer mooi en netjes is, kunnen we de komende dagen er weer tegenaan en zullen we zien wat de komende week gaat brengen!

Groeten,
John

  • 26 September 2011 - 12:44

    Conny:

    En ik maar denken dat ik zo`n brave buurjongen heb. Geniet ervan joh, keileuk je verhalen.

  • 27 September 2011 - 09:30

    Jordi:

    Heej ouwe zatlap,

    Op de dansvloer nog iemand gescoord of keken hun in plaats van de kat uit de boom, john van de danslvoer hahaha.
    Kei leuk om t allemaal te lezen jongen!!! ik zie je in december!!

  • 01 Oktober 2011 - 16:36

    Jeannine Hendriks:

    Hoi John,

    Je bent het er wel van aan het nemen als ik het zo lees.
    Groot gelijk hoor. Kijken wat er in de wereld te halen is.
    verder nog heel veel succes met je stage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Onlangs afgestudeerd voor de opleiding Technisch Bedrijfskunde. Tijdens mijn opleiding heb ik 5 maanden stage gelopen in Székesfehérvár, Hongarije. Sindsdien heb ik twee nieuwe hobbies: reizen en fotografie. Dit jaar staat een vakantie naar Indonesië op de agenda

Actief sinds 24 Juni 2011
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 90163

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 25 April 2014

Indonesië 2014

30 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Buitenlandse stage

Landen bezocht: