Van chaotisch Jakarta naar relaxed Kuta Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van John Flemington - WaarBenJij.nu Van chaotisch Jakarta naar relaxed Kuta Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van John Flemington - WaarBenJij.nu

Van chaotisch Jakarta naar relaxed Kuta Lombok

Door: John Flemington

Blijf op de hoogte en volg John

12 April 2014 | Indonesië, Mataram

Beste allemaal,

Zaterdagochtend half 5 lokale tijd. Normaal gesproken lig ik dan nog te bed, nu ben ik onderweg naar Mataram...

Afgelopen dinsdag hebben we tot 4 uur 's middags op het immigratiebureau gezeten voor de visa van Tom. Je ziet Jakarta dan op een andere manier. Het immigratiebureau is inefficiënt en erg bureaucratisch. Kortom, zeer chaotisch, druk en bij een klein probleem kan het al zijn dat je aan die dag niet genoeg hebt om het op te lossen...

Goed, na het immigratiebureau konden we weer de drukte in. We hadden zin in de avond: voetballen nadat we wat gegeten hadden. Na een portie mie ajam en nasi goreng speciaal gingen we maar naar het voetbalveld samen met een andere Nederlander die in Jakarta verblijft.
Na een uurtje gesport hebben in een hal zonder airco, voelde het meer aan dat we gezwommen hadden, maar dan niet bepaald afgekoeld. Nadat we het vochtgehalte weer beter op orde hadden, was het mooi tijd om weer te gaan. Onderweg hebben we nog bij lokaal standje aan de weg wat sate ajam besteld. Aan deze man te merken, kon zijn nacht niet beter.... hij had sate ajam klaargemaakt voor twee brulees...

Woensdag begon de dag met alles inpakken in het appartement van Tom, om daarna de spullen bij zijn (oude) stage neer te zetten.
Na de lunch en de malariapillen voor Tom te hadden gehaald, was het tijd om naar het vliegveld te gaan.

De vlucht van Lion air viel boven alle verwachtingen mee. Geen gekke dingen tijdens inchecken, boarden en ook geen vertraging. Na twee uur vliegen kwamen we om 23 uur aan waar de chauffeur al wachtte om naar Kuta in Lombok te gaan. Na de spullen te hebben gedropt in de kamer, zijn we nog even naar een bar gegaan om de maag te vullen.

Donderdag was een heerlijke zon, zee strand dag. Met de scooter zijn we bij Tanjung A'an en Mawun beach geweest. We hebben toen ook besloten om de volgende dag een surf clinic te nemen, vanwege de golven te mooi waren om niks mee te doen.

Vrijdag hadden we de surfclinic van Tom, de mede-eigenaar van het hostel. Na twee uur surfen, dat overigens goed ging, voelde mijn armen zo aan dat ze 2 meter lang waren. Ook Tom was zeer tevreden en had vooraf dan ook hoge verwachtingen.
Daarna hebben we het rustig aan gedaan, omdat de dag erop de wekker om half 4 zal gaan. We gaan namelijk nu een driedaagse trip maken naar Rinjani. Rinjani is de vulkaan van Lombok dat vanaf iedere plek op het eiland te zien zal zijn door de hoogte van ruim 3700 meter.

Groetjes,
John

• 15 April 2014 - 07:40

Jolanda:

Ik ben blij om dit te kunnen lezen , en je heb het er goed na je zin zo te zien.
    John en Tom nog heel veel reisplezier en geniet ervan.

• 15 April 2014 - 08:46

Jordi:

Geniet ervan jongen! Voor je t weet is het weer voorbij!

• 16 April 2014 - 18:14

Liesbeth Wouters:

Ga lekker door met genieten.
    Misschien zie je niet eens de paashaas of chocolade eitjes.
    Maar toch wens ik jou en Tom prettige paasdagen en een heerlijke vakantie.

Groetjes van Liesbeth.